17.11.09

Allt är som vanligt - fast sämre, Allt är sant - fast värre.

"Äsch, det är lugnt"
"...Jo, men det är ju klart
Du ska ju inte bli någon
Professor, utan målare"
Svarar han snabbt
I ett nafs, utan att
Tugga alla bitar helt
För är det verkligen
Så lugnt som jag sa det,
Med lättnad och glädje?
Nej, kära sanning
Du är verkligen ett kärr
Med hunger, att du verkligen
Måste ha övervakningskameror
I varje hörn
För att skära skåror i
Livets falska innebörd

Jag går hemåt
Med tankar av bly
De sänker farten och
Jag har lust att ändra hy
Ja - hemort, ålder och namn
Låt mig få pusta bort all damm
Så att jag kan segla i land
Upptäckta något nytt
För detta är dagen som jag
Skulle ha bytt mot en annan hytt
Jag vill komma upp
Inte bo i källaren
Jag ska måla en grupp
Som ska bilda landet för dagdrömständaren
För allt jag ser nu
När jag går
Är ekot av det jag såg
En man som jag vill kalla gammal och grå
Stirrade argt på mig och
Jag undrade om han hade fått nog
Av alla ungdomar som inte vill
Även om det såg ut som
Att han ville brinna ner till aska
Ögonen hade fastnat och jag sa
"Snälla, det har varit en dålig dag,
Ta inte en bild av det du ser,
Snälla dra av
Skinnet som kväver mitt riktiga rollspel"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar