25.2.10

Öppna dig själv
För mig
Utan att
Göra någonting
Stå stilla så att jag får se
På dig och
Säg mig någonting
Säg mig någonting utan att
Säga någonting
Vidrör mig när jag
Kommer närmare
Vidrör mig med dina
Fingrar
Jag vill känna dem som om de
Vore nycklar
Och jag ett lås
Jag vill känna doften av
Frihet
Frihet som fallskärmshopparnas fall
Utan kontroll men ändå
Lycka
Någonstans

Krama mig
Krama ur mig all energi
Jag vill vara ditt batteri
Jag vill få dig att vara vaken
Så att du kan
Uppleva
Leva över
Livet
Och se ner
På mig
Lära mig allt som
Du kan

Ta min hand
Jag vill resa med dig
Ta min hand
Jag vill stanna hos dig
Ta min hand
Så att jag kan
Känna det som du
Känner för mig
Ta min hand
Jag vill känna din
Puls och temperatur
Jag vill veta hur du mår
Jag vill veta om du finns
Eller om du är en
Skulptur

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar