4.12.09

Mörker ryker som häxans grytor
Vargens lejon inom sig ryter
Som fyrverkeriers gnistan
Ryttare galopperar lika snabbt
Iväg
Som en bil kolliderar med tidens
Färd
Bort, bort - snälla dö
Jag vill veta en ytterbörd
Allt som är inom tänker jag
Varje dag
Låt mig stå i som en pedal
Botten finns för att känna till sina rötter
Kunna gräva till underjorden och på så sätt bilda egna fötter
Jag har ett huvud av sten
Ta tag i mig
Kasta iväg
Långt, långt bort
Jag vill sjunka som en olärd
För att kunna simma upp
Men först
Kasta mig väl
Så jag studsar på ytan av
Gränsen
Jag vill bli rädd, nervös
Innan jag dalar ner helt
Jävla, jo, jävlar i mig vad
Livlöst en stjärna lyser
Som fågelungen frös
Blek av
Händelsen som vinden tagit med
Händelsen delat som ett pussel
För berget i gruset

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar