1.2.11

få med alla (som/är_i/mig)

varje gång jag vaknar måste jag ta en akademisk kvart,
så jag hinner sopa bort alla drömmar
och bli realistisk när det är dags - när man somnar om
dyker alla möjliga mardrömmar upp

varje gång jag vaknar måste jag ta en akademisk kvart,
så jag hinner koppla ur batterierna
som laddats, så jag inte går utan och genom det går i
onödan då blicken vara tom men
trots det inte kunna fyllas, eftersom den är fokuserad
på något annat någon annanstans,
inget är allt i vissa sammanhang, himlen är täckt av vita
moln, de innehåller ingenting, men

är något eftersom de finns och täcker vår syn från att
se vad som finns bakom dem - de är
som vita tavlor vi ska fylla, få igång hjärnan så den koka
och skicka upp innehåll genom ångan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar