13.11.09

R/J

Sitt stilla
Låt luftens läte
Utgöra huvudvärk
För de stakars löven som ligger
Försvarslösa på backen
Huvudvärk
Värk i huvudet
Illusioner i furutaket
Du står på ett träd som står
Och dess sida där
Den gömmer alla erfarna sår
Dina ben är starka eller så har du ingen
Vätska i kroppen
Vinden grabbar tag i löven
Och dansar vilt
Piruetter står på schemat
Och efteråt andas alla tungt
Vad är det som händer
Vad var det som hände
Mina händer var en aning suddiga
Så jag såg inte vad de gjorde
Kanske skakade jag huvudet med dem
Och fullgjorde en förvirring där
Känslorna kom före händelsen
Uppfattningen kom efter och minnet
Är osäkert i nuet då innan var allt som
Jag gjort

Jag är trädet som står där kal
Hatad och rotlös
Alla mina gener
vänner och viktiga tider är som
Bortblåsta
De ligger på botten och skrattar hånfullt
Jag måste sparka bort dem för att
Kunna ta det lugnt
Så jag tar mina första steg som
Syd Jekyll
Ta mig på orden när du inte känner dig trygg
Ta dem ur mig och kasta ut
Jag vill aldrig mera se dem om inte du vill det
När man känner sig som två
Så känner man sig som en tavla som står på lut
Samma tycke har få
Var är perfekt
Rakt eller ej
Ta min böjda arm och spatsera in i slottet
Jag bör ha fler svar förberedda
För att avböja krocken...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar