15.5.11

solglasögon och huvudbonad

ska klippa mig kort, för alla frisyrer har alla redan haft och
det finns ingen kvar för mig, mitt hår är så tjockt
att det är som en bubbla, får inte in alla kanaler och inte ut
alla signaler, detta är inte rymden, detta är inte
naket, jorden har faktiskt kläder och inget
behöver censureras, om det nu skulle
vara ett av skälen, då det blivit
naturligare att dö än att
födas, dö påklädd, dö
som sig, inte åka
kana ut, utan
någon aning
om någonting
behöver inte agera
astronaut, men kanske
är detta rymden för mig, så får
i sådana fall du ta och ge lite av ditt syre
till mig, för jag ska klippa håret kort nu till
sommaren, raka likt radera, radera mitt signum,
ingen längre känna igen, gå till affären, välja bland
nya ansikten, prova, känna efter; fick aldrig chansen att
bestämma ramarna inom mig, fick aldrig
veta vilken skärm jag skulle titta på, olika tillfällen, blicka in

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar