27.7.09

De små

Steroider av önskan
En dom från skyldighetens
Grönskan i hopp om att få
Identitetens egendom social
En bordell där drömmar står till svar
Efter en penning i form av en sal fylld med blommor som säger vad
Jag älskar dig, men kanske bara idag
Jag undrar skillnaden på dig och din karl
Men det är så självklart att jag inte ser vad jag tag
Åt mig till minnet och stunden som ännu är ett barn

För mig till himmel
Bortom all sol
Ja, ja, ja förbi den stora bollen där rikedomens leende bor
Jag vill till min fantasis verklighet där alla har KOL från föregående år
Så de kan tänka om och dö för de små
De små
De små
De små
Bröder som är systers son
Syster som är broders giftemål
Vad som än gäller står jag i denna minut och dess skede
Vad som än händer sitter jag och tänker på världens sände
Det var väl inget bestämt eller kommet
Utan mera som ett alldagligt val av kallt eller hett
Omöjligt att besvara, omöjligt att ha förberett
Om du inte har en sådan modern andedräkt
Som de klär på som kejsaren och hur hans kropp är klädd
Efter den blindes käpp
Som de tagit och slängt
Till skräddares egna glimt av hål i täpp
Häng solen för en dag
Låt oss se mörkrets sanna fana av ingen lag
Låt oss undgå de tjockas tryck från mage av felaktiga tal
Amen, vad jag än förstå i detta går jag vidare utan smärta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar