30.7.09

Jag kommer alltid att vara som er, barn.

Jag fann en vagn med ett spädbarn i
Hon sjöng så fint så jag rullade på febrilt
Jag kom hem men kände mig som gäst
Jag hade återlämnat mig, jag var frälst

Återfödd,
Återdöd'd,
Hur många gånger ska vi behöva leta
För att hitta personligheten av sanna lekar
Den som säger: "Vi gör detta"
Och kärleken är rätt i första stund
Som om den var evig om man tar bort all blund
För vem vill blunda när man kan göra
Saker av kärlek, ja, utan att förstöra
Man missar så mycket av tiden
Den största fienden
När man sover bort och drömmer om konstiga hopp
Genom
Historien
Och
Dagarna
Som Tas
Bort Då De Är Och För Alltid Vara För Konstiga, Bra Eller Bara Hela Jag
som blåstes bort men en dag per vecka kommer och säger jag gillar choklad därför att smaken är den som lägger ljudet i njutandets ihopslagna tag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar