20.3.10

Min jakt

Jakten är bara
Början
För jag tänker
Inte
Jag går ut direkt
Utan att tänka över
Hur jag ska göra
Det kommer med
Tiden
Tänker jag
Man kan tänka
Samtidigt
Det är oftast då man
Kommer ihåg
Att man glömt
Något
Och det är det enda som
Spelar någon roll
Ta med det man är
Innan man går
För långt

Det man är
Är en del av jakten
Jakten är en del av
Sig själv
Jag jagar inte för att
Döda
Jag jagar för att
Hitta flera vägar
Vägar som har glidit ifrån
Vägar som jag kan
Sätta ihop

Min jakt
Jäktas
Aldrig
Jag dör när
Vandringen är
Slut
När det inte finns
Någon fortsättning
Av stigen
När skogen
Brunnit upp
Jag dör då
Jag dör
Då det inte finns
Något mer
Att
Hitta och
Ta

Meningen behöver
En
Punkt
När den inte
Längre
Betyder något
När man
Ätit av det
Goda och
Eldat upp all
Bränsle
Det finns bara
Det finns bara
Lågor kvar
Lågor kvar av
Det onda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar