30.3.10

Kan inte läsa bokstavligt

Skogen till de
Tilltalande
Tågen
Så smutsigt
Jag undrar vart de
Åker
Skogens entré med
En skylt av syfte
Sagt i form av
Linjer och krumelurer

Nej

Jag är inte

Läskunnig

Jag förstår

Inte

Någon annans

Beskrivande bilder

Eller ord

Ge mig

En kropp

För
Jag går efter allt som jag ser
Det verkar som om jag
Ser något annat eller
Mer
Det verkar som om andra är
Realistiska in till sömnen
Och känner
Värken som man får
När man blir pressad mot
Marken
En polisman som trycker hårt
"Du får ta och
Spendera resten av natten
Inne hos oss"

Jag ser det
Som jag kan tänka mig
Baserat på grunderna av
Ögonens ord
Jag kan tänka mig
I mitt egna
Huvud
Planerar inte
Jag kan ju se
Vad som
Helst
När jag inte är
Beredd
Och på så sätt
Ändra min
Destination

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar