8.3.10

Min öken är allt annat än öde

Den som går in
På min mark
Får skylla sig själv
Mitt skin är
En öken
Det finns ingen
Vätska
Utanpå
Man måste
Gräva till
Kärnan
Men då det tar
Mycket kraft
Så kommer man aldrig
Att hinna

Den som går över
Gränsen
Får helt enkelt
Skylla sig själv
Om den inte
Tar med
Egen vätska
Eget bränsle
Som gör att den klarar
Värmen genom
Två stenar som
Slår mot varandra
Jag tänker endast när
Jag undrar
Jag tänker inte när
Jag njuter
När jag känner
Sammanhållning med
Livet därute
Min kropp är
En öken av
Nedgrävda skatter
Ytor av sand
Som täcker sten
Som grottor och berg
Så mörkt så att du
Kan hitta ett ljus
Så mörkt så att det är möjligt
Att känna det man inte kan se
Har du
Har du
Har du med egen vätska
Har du med eget bränsle
Du behöver ha det lagrat i kroppen
Om du vill finna proppen
Som är som den röda linjen på kartan
Som är som fönstret
Både ute och inne
Ser samma sak
Men det talar
Olika språk
Följ med in
Följ med in
Till mig
Om du har en flod av blod
Om du har en flod av puls
Om du inte ångrat något som du gjort
Om du vill rensa skin och finna guld
Om du vill rensa skin mot mitt skin och hitta
Ett rum
Utan någon hyra alls
Pengar betyder inget
Om du hittat glädjens rytm
Livets sammanpackade dans
Få rörelser som
Innehåller allt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar