16.3.10

Dimman slukar mitt tålamod till verklighetens affärer

Allt
Runt omkring
Är vitt
Allt
Som finns
Är inte längre
Någonting
Jag har bara
Mig själv
Jag vet inte
Om jag står eller
Ligger ned
Vart är
Jag

Det enda som
Jag är
Säker på
Är att det finns
Luft
Osynlig dryck av
Lättnad
Hur skulle jag
Annars finnas
Här
Hur skulle jag
Annars kunna sträcka
På mig
Och känna syre resa
Från stad till stad

Jag använder
Mina
Tankar som
Kartor och
Det kanske är därför
Jag är yr
Jag vill
Komma ifrån allt
Som innebär tur
Jag vill
Vara skicklig
Och finna en väg ut
Ut ur huvudet och
Bygga upp ett
Eget hus
Utanför landet av
Tärningar och spelrutor
Jag vill känna
Verklighetens grus
Pressas in i mina fötter
Som spikar
De som
Slår ner mig
Hjälper till att
Hitta mina
Rötter
Som vid senare
Tillfälle
Kommer att
Berika
När dessa situationer
Dyker upp
Igen

Börjar att resa
Från stad till stad
Börjar att resa
Från stad till stad
Vart de än är
Vart de än är
Så ska jag finna dem

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar