16.3.10

Till alla som kallar sig poeter

Jag skriver
Historier
Med
Öppna slut
Jag skriver

För alla
Tänker
Olika
Jag skriver
Historier
Med ett
Öppet och
Anpassat
Språk
Jag skriver

För alla
Tänker
Olika
Och behöver
Hitta sig själva
Om de ska
Växa

Till alla
Som kallar
Er
Poeter
Vad är det
Den
Fria känslan
Egentligen
Heter
Kan ni
Sätta ord
På alla
Känslor och
Situationer
Till alla
Människor
På denna
Jord
Vet ni hur
Alla känner
Kan ni
Skriva en
Dikt
Om hur jag
Mår
Om hur jag
Sitter fast
I ett
Dike
Om hur jag
Försöker att
Klättra
Upp och
Bygga mig ett
Eget rike
Kan den
Historien
Gälla för
Alla
Kan ni göra
Så att
Alla
Kan känna sig
Hemma
Fastän de aldrig
I vanliga fall
Läser
Poesi
Då det känns
Som om det är för
Fint
För dem
För naket för att det
Ska vara mer än en
Oberoende vän
Antingen för de
Goda eller
Elaka
Vi i mitten har inget
Fack
Ingen låda att
Öppna och
Finna ord
Som är som fina
Människor
Sådan som man kan
Gråta för och bara
Låta
Tiden gå
Är poesi
Verklighet
Är poesi det enda
Som vi inte kan förstå
Att vi förstår

Till er
Alla
Som kallar
Er
Poeter
Hur är ni
Vad tänker ni

Är
Människans
Hudfärg
Blå
För
För er

Verkar det som

Jag undrar hur
Ni
Kan se någon skratta
Jag undrar hur ni
Kan njuta av
Sol

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar