21.3.10

Picasso i bakform (express)

I morse
När jag vaknade
Upp
Såg jag kartonger
Som var
Fyllda
Jag
Som var nyvaken
Kunde inte tänka
Utan somnade om
Och
Drömde
En
Kubistisk dröm

Nu
När jag är
Vaken
Igen
Så går jag på
Gatstenar
Stenar som
Tar emot
Regn
Regnet av
Regnbågens alla
Färger
Mina skor blir
Dränkta
Mina skor
Sjunker snart
Och jag
Undrar
Vad som händer om
De får så mycket
Färg
Så att de blir som
Svarta hål

Jag har fått
Order
Om vart jag ska
Jag har fått
En adress
Om vart jag ska
Lämna mig själv
Platsen ska äta upp
Det jag är
Och formas
Så att vi
Kommer överens
Jag kan inte
Inte tro
Finns det
Någon gräns
För vad som går
Om inte allt kan
Stå stilla
Så kan väl inte heller allt
Hända
Men de vinkar
Som
Jazzhänderna på Broadway
Rör sig
Snabbare än
Ljuset
Nå, jag har
Inte mycket att förlora
Nå, det gör
Inte mycket om jag blir
Borttappad och
Vilsen
Där jag hamnar kommer
Ändå att
Bli mitt hem
Så fort jag
Vänjer mig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar