7.3.10

Av tyngd som muskler börjar känna av

Att skriva
Nu
Det är något
Annat
Än vad det var
Förut
Att skriva
Är
Så mycket mer
Än
Att bara skriva
Att skriva
Är
För mig
Att skicka det
Man har inom sig
Att skicka det
Från in
Till ut
Postnummer som
Tid
Jag tyckte alltid att
Det inte var
Något speciellt
Att det bara var
Text
Men
Att skriva är
Så mycket mer
Det är något som kan
Bli till känslor som tar tag
I mer än ögon utan också
Kropp
Det är något som kan
Fälla tårar
Skratta lika varmt som
Floridas vågor eller
Slåss som
Los Angeles mordbränders
Lågor
Det är ord
Ord som pratar
Blir meningar
Ord som man kan vrida och
Vända på
Blir rebusar
Istället för något
Oförståeligt kroppsspråk
Ord som kan suddas ut
Men fortfarande
Kännas
Komma ihåg
Om de innehåller en sanning
Ett stycke
Ben vars
Fotspår är av
Blod
Istället för
Lera
Som
Bläck
För mig
Har det just skett
En
Evolution
Min kropp har blivit
Mindre igen
Men inom har jag
Växt från
Lite till stor
Min kropp är nu som
Mitt hjärta
Jag känner det i mina
Händer
Jag känner takten
När jag
Går

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar