10.3.10

Jag kanske staplar upp hinder som består av löskokta ägg

Det kan verka
Som om
Jag
Tror att jag är
Bättre än
De
Flesta
Det kan verka
Som om
Jag
Är pretentiös
Genom att
Visa
Hur det
Ska
Vara
Skriker med
Mina texter
Fastän jag
Vet
Att de inte är
Bra
Skriker med
Mina texter
Genom att
Skriva nya
Det handlar inte
Om uppmärksamhet
Det handlar om
Lycka och vilja till att
Uppnå mål
Jag vet inte om jag
Försöker mig på
Metaforer utan grund
Rim utan någon sund
Koppling
För jag känner att det är
Så det ska vara
För mig
Då det
Bara kommer ut
Som självklara svar
Utan ansträngning
Men
Det kanske är som du säger
Det kanske är
Meningar som är så suddiga
Så att man inte kan se
Världen bakom dem
Det kanske ligger något påtvingat
Som gör så att jag inte orkar
Att slå igenom då jag dras tillbaks
Vad vet jag
Vad vet jag
Jag lever idag
Jag gör det jag vill nu
Och ser vad jag blir
Genom det

Det är ett under för mig
Att människor
Bryr sig mer om
Andra framför dem själva
I ett vanligt samhälle
Det är ett under för mig
Och jag kanske är
Egoistisk när jag bara
Tänker på mig själv Och mina
Intressen
Fast sedan så
Nervärderar jag inte personer
Som har andra finesser
Hat
Hat
Jag vill ha det
Klart
Känner ni personerna
Eller den sak
Som ni
Ogillar så starkt
Början är
Alltid svårast
Det svåra är när man
Inte lyckas
Då börjar man ogilla
Man vill bli bättre
Man vill slå andra
Det gäller istället att
Hitta fokus inom sig själv
Då det är den enda
Riktiga motståndaren kvar

Dina egna krav

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar