24.7.10

mångalen (get the fuck out of here)

kvinnans fingrar... cigarretter
hennes naglar... elden
visar vägen efter... kvällen

in i tältet av rökelser
som formar vännen
lovar att bevara hemligheter
emellan inom, aldrig visa andra

skriva lista över vilka som
är de bästa ställena för det
underskattade vinter helvetet
får mig att känna och ta ut

bli fåraherden utan problem
föra vita spöken hem
där de kommer att trivas bäst

skatornas svarta fjädrar speglar i vinden
svarta kristaller med ögon av silver
gör inbrott hos små stakars fåglar
endast sovande ungar hemma
fågelholken är mitt huvud
mina tankar tas över
fast i näbb, hand
tar tag, kastar
iväg, flyger
över träd
trädtopparna är vassa naglar, kulsprutepennor
river upp och skriver ned månskenets ylande
kratrarna är vargars munnar öppna, redo att hugga
slita ut ruttna bitar, åter hitta skatten
de visade för mig en tid sedan
att det skulle vara min
inspiration till att
fortsätta leva

nya tider
nytt som fött nyss
ny sida att ta sig igenom
det andra glömt, lagt på hyllan


vaknar svettig, pärldroppar
rullar nedför min hals
natten fick sitt sagt

ser vart snigeln har passerat
får mig att undra hur
länge jag sov -
stygn över
hela min
kropp

nya hårsäckar planterade
blomma ut, sträcka på benen
inte glömma att gå vägen de riktar

nya hårsäckar planterade
släppa ut lukten för orden jag
tänkte men inte sade, missade
chansen att bli far - får stå mitt kast

som kastades åt fel håll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar