28.7.10

re: b

bäcken börjar rulla igen
över stenar nedkastade från berg

mossa har börjat växa
och grenar har börjat att täcka

mer än en påminnelse
att det var länge sedan nu

hur det kommer sig att jag började
tänka på dig vid detta tillfälle
vet jag inte, men hur jag kunde
glömma dina ögon så djupa
lugna och förstående är bortom mig

inbillar mig inte att du
har blivit vackrare
eller bestått lika
vacker för vi
var unga då
din själ har
växt och
om du
mår
bra med den
så syns det
som det
gjorde


kommer ihåg när vi gungade tillsammans
kommer ihåg när vi sprang nedför din
trädgårdsbacke med varsin glass i handen -
vi var nog rädda för att känna värmen
vi hade emellan - det är på grund av dig jag
gillar brunetter mer än blondiner -
svårare att tända, blir att man koncentrerar
sig mer på insidan, se vad mörkret
döljer (även om det bara är en färg, jag kan
mycket väl blivit hjärntvättad efter
tiden med dig) undrar om du kommer ihåg
mig, du har säkert lagt allt bakom
tar en dag i taget, det som har varit har varit

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar