22.7.10

regnbågar kopplas

jordklotet skyddas av en guldlock
släpptes på toppen, föll ner avslappnat
skruvade fast bordsben, knöt band emellan
ska klippas av när fred invigs

om det någonsin slutar så borde det väl vara
efter homo sapiens sapiens eftersom
vi är av våldsam börd

regnbågar blir jordens ringar
utvecklas till något som
påminner om saturnus
fast hela, inga pusselbitar som
jagar varandra och aldrig
kan samsas om färger till tavlan

ångrat mig om vad jag tänkt
för om livet är meningslöst
så är det inte så mycket att
bry sig om - inget man
måste göra, kan skriva
ny mening, man har fria händer
därför ska jag ta en roll när jag
ändå är här, ska inte sörja eller be
inte ens skratta bort ( hela tiden )
utan hjälpa till de som vill
leva och känna frid

regnbågar är jordens ringar
kom hit så får jag krama er
ni barn av nya tider
generationer av nya idéer
andra tankesätt
nya mästerverk baserade
på att alla har rätten att
leva upp till gud och ta
hans tronstol
sätt dig ner, du som gått
genom träsk, uppför berg
smutsa ner stolen och
gör oss alla lika för vad
vi betalar varje
månad

handlar inte om religion
inget krig är så heligt att
alla sår läks och glöms bort

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar