12.9.09

Tidens punkter som vi alla sätter komman för

Tiden har en glimt i ögat
En blick av sekund
Ett lock fylld av minnen
Jag önskar att världen
Var allt annat än rund

Tiden har hjul av löv
Motor av sol
Ratt av vind
Jag önskar att jag
Var allt annat än svag

Natur och tid
En stressfylld frid
Livet och världen
Ett sammanhängande kliv
Mot den ensamme individens
Utveckling och vin
Bli mer personlig
När åldern rider mot
Ängen grön
Flödar värme från
Blommors vassaste törn
Det som inte dödar
Stärker
Det som inte känns
Finns inte utan endast blänker
Blänker som ett paradis
En fantasi
En pärla på de djupaste hav
En tanke som kan tänkas flera gånger om dan
Sitt inte bara där
Ta beslut medan du kan
Bilda en väg fram
Framåt, mot ett slut som aldrig hinner börja
Om du nu sätter ett komma och lever som du gör nu
Sätt punkt
Gå runt hörnet
Knyt ditt skosnöre
Om du inte vill snubbla över
Om du inte mår bra
Om du vill leva idag
Sätt punkt
Ställ dig upp
För det är vad jag gör nu
Flyttar
Lämnar
Drar mig iväg
Längs vindens dalar
Utför bergets väggar
Endast en ny
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar