12.7.10

elizh

så ivrig, vill vara synlig
så söt, ilska framträder
när inga förstår
vad hon försöker säga
yttra åsikter om
att hon tycker det rätta

hon går bestämt
likt en marsch
rakt fram

höften rör sig sida till sida
slår trumma som
en av musikanterna har
längst fram i ledet
fastspänd vid magen, stor
och ljudet likt en
studsmatta skickar barnet
till högre höjder

alla mina sinnen dras dit och
jag vill bara följa med
inte stå och titta på som om
jag var någon slags idiot
pervers, när jag känner så
mycket mer än sexuellt

så...
mycket annat
som om mitt liv
gömmer sig bakom
draperiet hon har till hår
vacker brun färg, påminner mig
om en trädstam som har kontroll
över allt - är det hon som gjort att jag
stannat i utvecklingen, åtminstone fått den känslan
jag som förälder till mina barn inom kan inte uppfostra
eller ge dem lycka, utan de smiter bara ut - rymmer för nöjen
och här står jag hjälplöst förvirrad med förkläde, mat i ugnen
smutstvätt på golvet, disk täcker hela diskhon och jag
inser att jag måste äta direkt ur formen, hon har
tömt min stad på pengar, jag får snart
sova ute i kylan hon framkallat
önskar att hon kunde
försvinna, ta allt
tillbaka, så som
det var förut
önskar...
att jag aldrig träffat henne
eller i alla fall inte inbillat mig
att jag kunde få henne och därav
satsat allt jag hade

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar