15.7.10

kafé KAFKA (kaffe med kaka doppad)

"jag ville bli utsparkad av
någon jag inte kände
hamna på en plats som
luktade hemtrevligt
men smakade desto värre

man vänjer sig, sade de
trodde det inte först
men de hade rätt

man kan klara av allt i livet
och det var detta jag ville få bekräftat
det finns ingen skyldighet
att ta ansvar då det inte finns något
allvar i livet - man hinner
dö innan det överskrider
elstängslet stoppar innan den djupa
friden hinner hoppa över
och göra de sura glada"

"men kära lilla C
det var bara kaffe du drack
det betyder inte
att du blir vuxen och erfaren
kartan ändras
hela tiden, man kan först bli
världsvan när
alla frukter inom har mognat
plocka dem innan
de faller"

"kaffe är svart, tro mig
jag överlämnade min själ till
den svarta sidan, förstår du inte
jag är en av alla fastbundna nu
djävulen har gjort mig beroende
jag kommer inte loss

varje morgon sitter jag på puben
utan känning av trötthet, det
tar kål på kroppen när den
inte säger till att den
behöver vila för att
klara av att lägga
alla bitar klart
så dagen kan
säga sitt

drack ur en vit kopp, när slutet
började närma sig såg jag ljuset
men än sen? jag landande i något
som verkade som kramgo snö, men
det ville göra mer än bara kramas "

hans händer skakade, ögonen var vattniga och
smått blodsprängda medan de stirrade på partnern
hon skrattade hånfullt "du är inte riktigt klok"
ställde sig upp, vände sig om och gick därifrån

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar