16.6.09

Dag 1


Då var vi här, i början på allt. Åter igen. Men, egentligen, vad är "dag 1" - för i praktiken, finns det ens? Jo, det bör finnas - men ett av en sak - en sak som startade något.
Detta överstiger logiken, att tänka på en ny början, dagen som egentligen inte finns; dag 1-igen, men, alla genomgår en process genom levnadstiden och det är bl.a. att hitta sig själv och enligt mig är det som en ny start varje gång jag hittar en ny pusselbit på bergsstigen - vare sig bra eller dålig.
Jag går försiktigt då jag aldrig har gått här förut.
Jag skådar hastigt då jag aldrig har sett något liknande förut.
Jag lyssnar noga då jag vill vara säker på att jag är beredd på vad som.
Ja, detta är att födas på nytt i kretsloppet människan, att hitta sin kropp och hjärna och låta de smälta samman. 

Då var vi här, i slutet på början. Åter igen? Jo, för visst är det så, varje gång man upptäcker en ny sida inom sig själv går en annan åt sidan - envis att få stanna kvar i stjärnljuset men går tillslut stolt åt sidan för att framhäva det nya skottet som den senare komma vattna. 
Bakgrund är viktigt för att klara sig, för att utvecklas och det är något som vi alla har och gör oss till dig, mig - har jag sagt hej?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar