16.6.09

Om vi är medvetna i sökandet efter drömmar vi komma aldrig finna dem med hela sömmar

Det var en natt,

jag gick ifrån min skatt.

Jag gick till ån för att fånga en mal

Och senare påbörja livets bal,

Glimmer och glamour,

Åns ”flow” vindens fiol

Tjut från ovan, en kväll rundad av konan

 

Det var en morgondag åter

Fågel kvitter jag hörde

och vad som fortfarande låter

Jag gick ut till vägen för att

Fånga ett läge

Ny riktning ny siktning

Och solen i ögonen som blindar

Kännetecknens vindar

 

Det var moln som sakta fördes in

Jag försökte hitta min

Mitt moln av väg

Flyga fram utan besvär

Och äta av kunskapens bär

 

Det var en händelse som

Frontade, kontrade, voltade

Över mitt huvud och dess tripp

Människor sprang fram för att ta en titt

där jag låg på gatan

utan att vidrört den svarta skatan

där jag låg på gatan

utan att ha förståelse för den mänskliga satan

 

alla är vi onda

onda blickar som slickar

smutsiga fläckar av hintar

alla är vi smutsiga

smutsiga fläckarna som fintar

och gör oss själva till plintar

plint av träning

plint av redskap

jobba dig fram utan

beredskap

 

Det var blod av blandning svart och rött

Mörkt av färskt kött

Att samhället är farligt är fel

Endast om du tillåter dem

De komma äta dig med en tesked

Dag för dag för att senare

Rensa personlighetens tal


Det var en händelse som skapade

Mig av otro och fåfäng hejd

Här en befolkning stod och skrek

nej

Men jag ville inte resa mig 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar