19.8.10

bygger en villa medan jag vilar

å-ja' är alltid på villovägar
går vilse i mitt hem
det och jag förändras jämt
liksom resten av
världen - vi förändras aldrig
lika utan går mer
och mer åt olika håll, jag är
en heliumballong
som flyger högre medan de
andra blir fästa vid
jorden

sitter på stranden
tar det lugnt
stranden och jag
är lika på så
sätt att vi aldrig
kommer att
bli hela, ligger i
flera delar
var för sig, räknar
var och en
har all tid i världen
som finns
undrar om jag kan
bygga ett
berg eller ett tält

efter ett tag lägger jag
mig ner, sjunker
in, lär känna dem lite
mer - gör en ängel
och flyger iväg

huden och dess porer är
en strand med dess korn
vi är lika på så sätt att
vi är torra fastän vi
alltid har något
att dricka
vi är lika på så sätt att
vi är lätta, följer med
vinden fast kommer
aldrig upp

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar