26.8.10

hopp (sanning raderar andra val, ensam pelare tar allt material och blir längst)

(Hope Sandoval)

håret täcker ansiktet, hon
tittar ner å sparkar grus
gör små stigar, skriver brev
med fötterna mitt på
grusvägen, bort från centrum
osynlig för andra - lyser
så starkt, men jag ser henne

hon börjar sjunga i ett viskande läge
fångar de dödas själar av damm
tar fram de gamla, orörda
böckerna å
börjar läsa

hennes röst är heltäckande
ett täcke som är i perfekt längd
och tjocklek, jag blir varken för
varm eller kall - den kramar om
tryggt, snurrar runt, skulle bli
mållös om det var någon annan
men hennes gräver djupare -
hittar det hos mig som jag inte
trodde fanns, säger sådant jag
alltid velat säga, men aldrig
kunnat ta ut, inte ens upp
genom min strupe

1 kommentar:

  1. dina texter är otroligt bra
    jag är förälskad i denna blogg från och med nu

    SvaraRadera