19.8.10

feber

tankar är pannan, känslor är plattan
ibland glömmer jag att stänga av
när jag är klar, när
jag är klar
ibland bränner jag mig riktigt rejält
lär mig aldrig att inte stödja mig
just där, handens hy
kommer närmare
skelettet

tankar är pannan, känslor är plattan
gör som i den thailändska restaurangen
framkalla eldslågor från det undre å lägg i
kroppsdelar, få dem lagom bruna, få dem att
andas jord, det naturliga guldet som får oss att växa

min läderjacka och mina läderskor
glider fram på gruset
med ett fast tag om min kalla pistol
som skapar värme du
aldrig tidigare känt och aldrig kommer
att känna igen när du
har gjort det - upp med händerna om
du vill nå högre
mina händer en cirkel
om din kropp
en stekpanna som skickar
ånga upp, upp
säg inte att du inte fanns
utan bara var
en dröm, som vanligt som
nej, inte igen
kom ner,det var inte meningen

gasen i botten, bränn dem på bål
känn lukten av svart stål
lirka upp de halvdödas lås, de kan
inte längre försvara sig
och jag behöver ett avbytarbås
där jag kan sätta mig och
slippa vara den jag är för ett tag
min ros har inte längre
några blad kvar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar