30.8.09

En uttråkad vardag innehåller även den kött och blod

Jag mår illa av kött
Det vi alla fött
Växt eller tappat genom att någon eller något har dött
Det blir värre för var dag
Men, ska vi säga såhär, jag vet inte vad
Vad som jag egentligen är född till att älska, äta och ta
Kanske mitt liv och den tid som passerar förbi?
Kanske ska jag börja ta tag i alla ögonlocks sluttande fart?
Kanske ska jag hoppa in där och leva i snabba men ack så villiga drag?
För jag
Jag vet inte vad
Vad som väntas när jag går ut dörren min en vanlig vardag

Jag mår bra av naturliga skäl
Eller, ja, lika bra som världen står på sin häl
En aning obalanserad vardag står jag an
I torrt, blött, kallt eller varmt
Jag är någonstans mittimellan verklighetens land
Ett segel som endast ser vad det känner
Vindar av allt som händer

Jag har händer av dessa befäl
Att skriva något som jag inte tycks gilla allt för väl
En diktator som gillar makten men inte sig själv
Paranoid i en rinnande älv
Det har man all rätt att vara
Ja, det kan jag tycka
Eller, nej, det är ju livets svagaste styrka
En vanlig händelse att smycka
Till mindre ofarlig
Till större del av infångad men fortfarande ointaglig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar