25.8.09

Ro snor lugn

Torsten kom och sade;
"Hon verkar gilla dig, vad var det hon hade
På tunga och ben
Gick hon inte efter dig och frågade något som inte var riktigt helt? "
Jag förstod då ingeting och sade;
"Va? Följer efter mig, när och var?
Hon frågade bara varför jag bytte val
,ja, klass och sal "
"Tror du inte att hon inte är ute efter något mer,
Du kanske är en alldeles normal kille som inte riktigt ser?"
"Vem vet och vem må tro, jag vill inte sätta in mig i något -
allt jag vill är lugn och ro,
Ro iväg till havet och hoppas
Ställa mig i båten och trotsa vädret
Sträcka ut armarna mina
Och låta luften göra som med brödet det sinar och fram den rätta vägen nå an
Först då kan jag tro att något klättrar uppför ryggmärgen...
Men om jag bara hann"
Torsten hade redan dragit sig iväg
Han var trött på allt som sades och gick för att visa hur en gärning är


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar