20.8.09

Varje dag är en kamp mot den rinnande kannan

Imorgon, Imorgon
Måtte jag lämna över en nyckel blank
Jag är smutsig och kan icke koppla den till min inre bank
Jag ska lämna över och tillbaks den just på grund av det
Matchen mellan lycka och jag matchade inte in i den stadion och ställdes därför ut i regnet för att utspelas i kartong, öppen för förslag, stäng för gamla tag

Imorgon, Imorgon
Ska jag leva igen
Det som jag har gjort kan inte hända sen
Senare är snart och det är annat än förut
Då jag valde fel och gick i felfärgad rut
Spelet förlorade jag
Men hagen är större än så
Denna gång ska jag tro på mer än allt och mindre än inget
Skydda mig ifrån solstinget
När jag går in i vimlet
Ännu en gång
Nu ska jag dock gå i takten som är i min sång
Orden i den är en livstids tankegång
Därav ska jag kunna leva på den då det är jag och ingen annan
Varje dag är en kamp mot den rinnande kannan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar