31.8.09

Detta beslut idag visar framtiden för imorgon

Jag tar mina sista steg som förvirrad
Jag tar mina beslut som individuell parad
För, ja, jag går igenom allt idag
Allt som jag har gjort, tänkt och sagt
Tack för allt
September börjar i natt
Alla spår kvar är löv
De som kommer segla utöver ett nytt liv och hav
Ska vi ta ett bad?
Nej, det är fortfarande för grunt för att dyka
För att inte kunna stöta på det som jag lämnat
Jag vet var jag ska
Genom dessa rostiga rader
Glömmer jag allt som hänt
För jag ska skriva så att det luktar bränt
Åh, du dimmiga rök
Tillåt mig sök
Adjö du rättfärdiga tös
Du tillät mig endast besluta
Min framtid i tid
Något som antagligen kommer att förökas
Men idag är nu och vi ser hur vi känner
Vi känner hur vi vill
Och insidan står allt annat än still.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar