25.8.09

Konsert av koncentration går fel som en ostämd fiol

Jag kan inte koncentrera mig längre
Det är som takets knottriga yta
Någon har tuggat sig in i min kärna
Och jag är inte längre beväpnad
Och kan ej heller tjuta efter åter-tätnad

Ner med taket och upp med golvet
Släppa taget om de normala känslorna
Gå iväg, lås dörr - hindra influensorna som kommer tillbaka ifrån förr
Om jag bara kunde känna igen det som komma
Så skulle jag kanske kunna förbereda mig och tillslut somna
Men det är alltid olika
Nej, det är inte helt sonika

Om jorden skulle vara platt
Så kanske jag skulle vara full av spratt
Vare sig tid och föregående händelse
Allt skulle bara kunna vara ett sorts bränsle
Platt som rakt
Men nu är den rund
En omväg det är
Alltid lika lätt att gå isär
Med vad som än är här
Hos mig
Så jag ber dig ta mig till dig innan vägen drar ifrån en tids attribut
Ett slag mot hjärtat
Ett 24-timmars öppethus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar