9.3.10

Rädd om mig själv

Nu blev jag rädd
Rädd för att
Gå till min säng
Tänk om jag
Somnar
Då är jag ett
Öppet fält
Då kan någon
Döda mig
När som helst
Nu blev jag rädd
Rädd för att
Gå till min säng
Det är meningen
Att jag ska somna
Det är meningen
Att jag ska somna
För att ta igen och
Orka gå igenom
En dag till
Det är meningen
Att jag ska vakna
För att kunna
Komma fram
För att kunna
Komma i tid
Jag vill riva upp
Min hud
Allt kliar av
Nervositet
Allt kliar av
En rädsla av
Att ligga still
En sjö behöver
Rörelse för att njuta
Likaså jag
Jag kan inte bara
Ligga där och låta alla
Suga mitt blod
Snälla
Drick inte upp mina tårar
Det är de som gör mig
Äkta
Jag kan inte hålla inne allt
Snälla
Ät inte upp mina ord
Det är de som gör så att
Jag ställs till rätta
Där jag ska vara
Snälla
Sudda inte ut
Mina fotspår
Det är de som gör så att
Jag kan berätta
Det som markerar uppgång och fall
Och formar mig
Som person

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar