17.3.10

Te till vardagen

Teater för den
Som inte kan
Läsa
Förstå
Tänka som
Fantisera
Och gå på linjer
Som att följa ett tåg
Teater för den
Som har tiden att
Dricka te
Istället för
Kaffe
Det handlar
Inte om
Tid
Utan om
Hastigheten hos dig
Som person
Kan du läsa medan du ser
Bilder blåsa förbi en
Borttappad sommardag
?
Kan du acceptera något
Medan du
Protesterar mot något
Annat
Vill du
Byta ut en sal
Av historier
Mot ett hus av
Matvaror
Det är som böckernas
Framtid
Från roman till
Receptbok
De har slagit
De har slagit igen min bok
Jag ska skriva med
Dess ande
För att forma ett förord
De har slagit igen min bok
Rivit bort alla sidor
Jag ska skriva med
Dess ande
För att forma kapitlen med
Samma tankar
Ett rum med böcker som
Väggar och golv
Ett rum som en scen
Där pjäser utspelas och
Tar kontroll
Jag ska skriva hur man gör
En riktig middag
Jag ska skriva nya recept
Med grunden i ryggraden
Blanda färska indegrienser med
En gammal käpp och
Ta dagen
Med storm
Motståndet kommer att kvävas
Som om jag vore en orm runt
Deras hals
De kommer inte få upp något syre
Då de inte förstår någonting
Alls

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar