29.10.09

Blodet som de drack
Höll jämställdheten i schack
Svart och vitt
Antingen ska det vara jämnt eller ett
Varför i hela livets skörd ska vissa dö
Utan att få leva ut av kroppens verkan
Och ambition till ny dörr ovanpå lärkan
För mig genom vågorna
Jag ska hålla mig kvar
Låt mig rida genom öken
Jag vill dricka alla ögonblicks chanser
Sandkornen som jag är byggd av
Ska bryggas till en epok av flod
Koka av ständig förändring hos min sol
Allt bara rinner förbi
Lava blir jord
Hjärnans celler är stjärnornas tecken
Tiden är överskattad
Den läcker av planer
Det som spelar roll är du
Din roll är i huvudet tänk med
Natur, kropp, känslor
Blod
Varför dricka andras
Varför ge upp att andas
Jag vill dränka er med luft
Drick det du andas
Dö när du har nått din kust
Kusten av storm
När du har gått igenom din öken
Kommer vågorna och tar ut alla
Spöken
Från din gång
Som bara kom
När du grävde dig upp ur sanden
Före tidens början
Det kan tänkas hända
Om & om...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar