8.10.09

Varje steg av lås behöver inte en nyckel för att kunna minnas

Jag tog mina första och, ovetande, sista steg
På den ödelagda gatan.
Vinden rev upp asfalten och
Förde med sig flera portioner smutsigt grus
Som fick mig att se en gardin, eller rättare sagt
- ett skynke av skede
Detta var nutid som blåste bakåt, där det skulle höra hemma,
Historien nådd, punkten som vi senare skulle undersöka.
Hur vi gick till väga, vart vi färdades, vart vi slog läger.

Jag tar mina första steg, efter att ha tagit de sista
På en bortkommen väg,
Del, av mitt liv.
Jag ser träd.
Dess kulör är av digerdöden;
Svart som det belagda för att kunna
Ge inspiration till det komna.
Motsatsen vit för att visa
Att allt är nytt och redo
För att smutsa ner sig
- Ta in intryck, få tag på en nyckel
Ut-och in, rätt och oacceptabelt
Men först vill jag prova allt som blev fel.
Ja, rent utav miserabelt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar