24.10.09

Dårhuset på kullen jobbar alltid för hårt med sin ende patient, han går alltid för långt på nerverna som har förlängts - Gå på nya!

Försenad, Försenad
Måste Det Alltid Vara Illa menat
Okej, Jag Gjorde Det Igen
Kom Försent Samt
Ignorerade Uppgiften Som Var Upp Till Kamp
Kom in i fas
Betyder det att samla sina sinnen
Som att samla alla olika "raser"
I olika grupper
En form som endast görs upp för trupper
Ja, då kan jag berätta för er
Att detta liv ska kräva något annat
Något mer
För jag lever inte på ett plan
Byggt på material
Utan jag gör allt spontant
Allt annat än rakt
Att sedan störta med ett plan
Som har kidnappat mig
Och överleva
Ser jag som positivt
Jag är en man av öde
Och, jo, jag förstår först nu
Att ödet vill ha något tillbaka
En vilja av att vara orakad
Vara säker på karriär och vad som bakas
Men, men, men
Att vara människa är lättare än att vara en
Man av män
Om man står ut så får man lika snabbt ett
Slag som säger du ska in
Du tappar realistiskt nog andan
Och nynnar på "Fools On The Hill"
Vart är livet på väg att landa
I graven hoppas guds andar
Men jag jag vill vara uppe bland molnen
När jag känner
Och nere vid den kompakta jorden
När jag tänker
Döden är bara en riktning som vänder
Ålder är bara en rädsla som bränner bort
All längtan och vilja
Gör varan kort
´Rea´ är ett medel
För att sälja med längre mått
Och jag undrar vad det är
Som jag har fått
Jag är torr
Men gillar vått
Mörker och regn är
Ett led som står på topp
Luften tynger mina lungor
Skosnörena binder mina fötter
Skärpet håller magen
Men magen styr valen
Jag undrar varför jag är över jorden
När jag undrar
Det är ett under att jag inte är begraven

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar