19.10.09

Låt mig dö framför era metspön
Jag är masken som behöver motsatser
Jag vill bort ifrån jord, jag vill till en sko
Som skaver, jag vill vara på gränsen till era dödstag
Jag vill till botten för att att komma till en högre belagd grav
Jag vill utnyttjas som slav under himmelrikets ankomstbal
Jag vill tänka på gott och ont medan jag slår vad
Jag vill vara neutral när jag håller ett politiskt tal
Men helst av allt vill jag falla av pinnen som roterar mina sinnen
Jag vill ut ur buren som kallar sig garage
Jag vill se i backspegeln hur det brinner upp i fasa att bli någon överskattad vintage
Som ruin eller dåtidens hemska säkerhet till att huset rasar och du slutar i bandage
Evigt unga vill alla vara, evig läckage vill endast toppen besvara
Genom liknelsen att det är som nålar av kärlek
Försök att hitta täthet samtidigt som du inser att det faktiskt är härligt
Stanna upp ett tag, strunta i allt som var
Dessa stunder är de ända som tillåter dig att göra riktiga val

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar