25.10.09

Ute ur kroppen gör hemmet till bergstoppen, och som jag älskar det!

De olika valen kom med vågen
Som var vindarna
Vars vila var slut
Sommaren var över
Hundarna blev vargarna
Ljuset blev mörkret
Hemmen blev skogarna
In blev ut

Fjädrarna från fåglarna
Dalar sakta ner ifrån skyn
Slalom igenom luften
Glider de nedåt mot graven
Ja, den nedgrävda byn
Duvor sägs ha meddelanden
Om du har tur
Fjädrarna kan sopa bort all
Dust och dyn
Sätta in färsk jord för att märka steg i
En ny mur bör byggas först
Var rädd om det du törs
Våga göra det du är rädd för om du vill
Fånga upp din röst

Jag blir piggare när jag
Utkämpar en rond inom en säsong
Mot allt man måste göra i arbetets gång
Jag kan visa att jag syns
Genom att göra allt som man ska
I ett eget huvuddrag
Snöret till cellerna är något
Som vi alla måste ta tag i
Men det beror förstås på
Om ni vill finna dagen i början
Utanpå
Mitt i skogen finns den där
Bortglömda ån
Som träd har fallit över
Och det är för att allt
Lever i lugn och ro

Jag står vid skogskanten
Ryser över att somna in
Samtidigt som jag älskar lukten
Av blöt mossa som suger åt sig marken
Jag står vid skogskanten
Ryser över att stressa över alla möjliga ting
Samtidigt som jag älskar pulsen
Av trafiken, elektriciteten som utgör
Smuts i alla möjliga enheter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar