3.10.09

Ödet är öken och jorden är ytan av botten

Jag gräver mig ned
Jag vill se historiens sken
Jag gräver mig ned
Framtiden är uppochner
Jag gräver mig upp
Jag måste andas till mig en suck
Jag gräver mig upp
Men jag vill fortfarande inte tillhöra någon grupp
___________________________

Sida till sida
Hörnen befinner sig centralt
Utan städer finns inga val
Sida till sida
Om man är lagom ska man inte behöva lida
Om man är normal ska man inte behöva giva
Sida till sida jag har lust att klia, nej
Riva bort skorpan som tiden har skapat med denna pina
___________________________

Ödet är öken och jorden är ytan av botten
Jag önskar att jag mådde toppen
Att jag var hög på lim
Att jag hade något bättre att komma med än rim
Men såhär är det och här
Kommer vara där om vi fortsätter som vi tär
Med ytor av allt vi bär
Om vi börjar något så ska vi också avsluta
Det är ingen idé att lämna något och gå till en annan ruta
Detta är ett spel med ack så hårda regler
Hissa upp varenda segel
Luften är kraftig
Dess bred är oberäklig
Vi bör hissa till skyn utan mätning
Luften ska leda
Dagen ska bedja
För vi ska vara starka nog
Att kunna gå på
Och passera öken
Gräva oss förbi obehagliga möten
Och nå jorden
Spelar ingen roll
Om du har handikapp eller sjukdom
Om du vet vad du vill ska du kunna uppnå
Och ta på solen som skina över den nyupptäckta gården

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar