9.10.09

gör mig till en trådrulle

väv mig en stuga

sicksack ska det ske

väv mig en stuga

värme är mitt fängslande te

ett hus som flyter

ett hus som jag vill utvecklas i

som floden som befrias från isen

Isen som är den kalla brisen

den som flyger, landar och tillslut aldrig mera reser

så varför, varför är jag inte lika bra nu som då

varför, varför har en tråd dragits grå

tömd från syre

en luftbubbla av tortyrer

kanske har vintern börjat komma

kanske har mina sinnen börjat att somna

domna bort, bort ifrån verklighetens dåtid

jag behöver en mopp som för undan all frid

jag vill ha problem så att jag kan ta emot motvindens hed

ett berg är värt att klättra uppför

en väg är värd att beskådas

jag vill få allt befogat så

ta mig ut, tvina mitt hår och

väv det till en stuga, sicksack ska det ske

väv den långsamt, jag vill lida mer

annars kommer jag inte uppnå allt

som jag kan njuta av senare, du ser

allt som du tänker, du ber för

allt som du önskar, du känner

allt som tar själen inom och pressar så att det dränker

alla tidigare gränser

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar