12.10.09

När lövet faller, föds jag i vilja att få det tillbaka till dess hem [milstolpe/ny början]

Jag ska ställa mig i en vattenpöl
jag ska vänta tills jag växer mig lång
min uppgift var att vänta tills det föll ett löv
för då skulle jag veta att jag hade högre ställning än trädet

Idag föll det ett löv, men jag
förstod direkt att det bara var början
det var som det såddes ett frö, för jag
kände att jag drogs ner i tröjan
som ett barn
som ett barn
som lånar sin fars kläder
allt för stort
får låta lätena från födsel leda åren som går
för att sedan stanna upp
och stillsamt lämna en betydande ton
jag är där just nu
lövet har just nuddat markytan och
de olika sinnena är åter tillbaka i grytan

Alla har milstolpar
alla går in i väggen
alla går på vägen
men det finns även dörrar
och diken
livets mening är att gå i dalar
för att utveckla sina personliga val
man ska ha erfarenhet ifrån varenda törn
om man vill känna till varenda hörn
idag föll detta löv
det var som jag lämnade ett svar
och gick över till en ny grad
centrum är mitten
vitt är början
från och med nu ska jag jobba mig uppåt
så att jag blir svart av lort
jag ska klättra i träden och upptäcka en ny ort

______________________________________________
Den sammanfattande tiden av mitt liv som jag nu sätter punkt för kan beskrivas på många sätt, med många olika saker. Idag, som är dagen, beskriver jag den med ett långt citat ifrån en låttext med namnet "Forever Begins" - Varför väljer jag då ett urklipp ifrån den texten? Jo den sammanfattar det gångna och det kommande, om tro och hopp. Hoppet som varit svagt börjar stärkas.
/Låt mig viska ljud av tystnad för födelse i lystnad, i morgon, tisdag den 13e oktober
-------------------------------------------------------------------------->>
"Ashes and snowfalls
I wonder when the roll call for heaven gon' come
forever gon come
It's a cold world
and I can never go numb
look
fear in the eyes
say I never gon run
sooner or later
I know the cheddar gon' come
for now I write the world letters
to better the young
On tree by jury
together we hung
Now we let our chains hang
and gang bang to maintain
...
those that doubt
Com' will soon believe
can't judge the weave
my lady had one
I'm more like a fool
for soul and passion
the price of gas rises
street life is pumpin' fast
lives is
I'm watch crash
and realize that we all survivors
no religion or race
whatever describe us
My guys do dirt do dirt
but never really talk about it
Forever begins
just because I thought about i
t"
<<-------------------------------------------------------------------------

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar