24.10.09

Jag vaknar när jag öppnar fel dörr och inser att allt är en lögn, men för idag älskar jag sanningens överskattade lag

Jag går i sömnen
Följer drömmen
Mina önskningars stunder
Min personlighets grunder
Målet med livet är att leva klart
Men betyder det att det ska gå snabbt
Accelerera i fart
Slå högre i takt
För varje år
Jag går i sömnen för att leva farligt
Mellan liv och död
Jag gör det som känns behagligt
Ungefär som avslappningens medel med nål
Dämpa alla muskler och lev ut i dina sinnen
Flyg iväg
Utanför ögonhinnan
Spring igenom moln
Som det känns att springa
Med ett allt för stort linne
På en sommar äng med en medvinds tro
Låt mig använda
Blommorna för att ro
Jag komma blomstra
Som en revanschsugen vår
Över förväntan
Varje öre är
ett värdefullt År

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar