28.10.10

jag är strutsen med huvudet i sand (letar efter nålen att sy ihop korna med)

barndomen, helt vilsen
kan inte vara olik - då hamnar
man utanför systemet

allt är gjort, allt fungerar
var är min plats i livet? -
redan fullt med folk
kom jag försent? -
tog någon annan den
när jag inte kom?
kanske är lika
bra, nu får
jag göra
1 egen
stol
visa att de gjorde ett
misstag när de
inte tog ut mig i laget

men, det är för säkert - jag
kan inte experimentera -
det jag tänker göra är
numera för farligt
och därför inte lagligt - finns
alltid någon som tar dig upp
på benen vare sig du vill
eller inte, innan man
nått helvetet, blir aldrig
extremt, utan lite för varje
gång, tiden saktar ner, tristess
uppstår - att lida är
bland det värsta
som finns
eller som åtminstone jag har
upplevt över som under jorden

om det är tråkigt
behöver vi det inte -
förstår inte vuxna det?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar