31.10.10

0. bryter mig ut (nobody)

blev drogad, de tog mina sinnen
blev dopad, de försökte göra
mig till en i mängden, ta över
hjärta och hjärta snabbt och säkert

döpt i kyrkan
de har ett fast tag
om namnet
namn som ytan till
identiteten
de har flera gånger
försökt gå
djupare, men aldrig
lyckats, för numera är
jag van vid hallucinationer
tack vare dem lärde jag mig
att dansa, undvika slagen
lurade dem att jag skulle
följa med ner i graven
på deras trädgård
för att sedan skratta dem rakt
i ansiktet så alla löv flög åt
höstens skog där de brann upp
med solnedgångens snörasropp -
en sekunds oljud
samma känsla som när en
torr gren bryts av på mitten - "är
det någon som följer efter?"
tappar tron på livet
att det aldrig är
någon uppriktighet
smiter iväg när
det är som värst


hädanefter anonym
har endast
mina initialer så jag
kan bli synlig

bära skor som kan
ta mig fram

två olika bokstäver
likt motsatser -
kan vara både kvinna
och man

har alla möjligheter
att dö, men
men samtidigt ligga
kvar på grill
tills jag bli aska och
flyga iväg med
vind - fri
att välja
vilket
håll
den vill

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar