19.10.10

mitt ena ben fäller mitt andra

de säger att man inte ska prata
med mat i munnen
men om jag inte ska tugga det
jag har att säga till
mindre bitar kommer de aldrig
att förstå

de säger att man inte ska prata
med mat i munnen
men om jag ska ta bort tunga å
tänder - hur ska jag
då komma fram till min destination
utan att dö av svält?

prata med mat i munnen, jag
vill gärna höra ditt mål

_________________________

med lakrits fullproppat i munnen
skrämmer jag bort alla änglar
och lockar istället till mig demoner
pratar likt en baby och har
gjort sedan jag var en - var vattnet
extra tjockt när de döpte mig?
försökte de tvinga ner tron i mig för
att de kände på sig att jag inte
skulle följa den? ja, jag undrar
för jag kan inte prata rent - snubblar
över orden, allt sätts ihop
låter som jag äter något gott
när jag ska berätta något hemskt,
sorgligt eller försöker säga något fint

med svärta på tungan skriver jag
manus för den
kommande filmen - men
den kommer aldrig som den ska
om jag kunde skulle jag
bryta och göra om tills det blev bra
men det får jag inte, kan
inte, filmen bara rullar och rullar å
jag tvingas stå där svarslös
är bara vissa saker som är likt
från det jag tidigare skrev

tankar verkar alltid vara fantasier
när man försöker ta ut dem till riktiga livet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar