17.10.10

och jag vaknade

drömde om en kvinna som var i en bassäng
trodde att det var en film som jag såg på och själv var i
hon hade en röd dress och mörkt hår, lade sig
bakåt och liknande exakt omslaget på PJ Harveys album
"to bring you my love"... tänkte: "ah, de har
använt den idén till denna film" tänkte inte på symbolism
att hennes förnamn var och är mitt, att vi
utgår från samma punkt, att jag sattes ihop med henne och
blev hel (...endast två med olika kön kan
bilda liv...) även om det inte var Harvey i min dröm, så var
hon ruskigt lik, om än lite vackrare, såg
förvånad ut när jag simmade fram och sade det, precis som
om hon aldrig hört något sådant förut
eller annat positivt... oskyldig ängel som fallit från himlen
ner till jordens himmel, där alla kan
vara i, vare sig man är ond eller god
mänskliga sjönk vi i
varandras ögon
blandade kulturer -
rent med smutsigt
det gröna gräset
under gyttjan
lugna som lågor, visste
att de vem som
helst kunde
besegra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar