28.10.10

omväg (kan göra det lättare... om man har mod)

du bor på toppen av ett berg
med värdet allra högst
vägen dit upp går runt, runt
kurvor att hantera, får
inte bli alltför hypnotiserad
och dagdrömma eller
somna bakom ratten, måste
vara koncentrerad om
man ska lyckas att
komma innanför
stormen, där
lugnet finns

dina höfter är som newtons vagga
varannan höger
varannan vänster
breddar ut dig, tar
den plats du behöver
testar om jag är värdig dig, samtidigt
som det verkar som att du känner mig
för när du slår så hårt att jag rullar mot
stupet, hinner jag sätta i naglarna och
hindra farten, så jag kan ta tag i kanten
ta höger ben över och lyfta upp kroppen
skulle du göra det om du inte visste
att min vilja är sann
att vi passar med varann
att ditt hår är lakan knutna till rep
från slottets torn där du sitter fast, gör
allt du kan för att jag ska kunna komma upp

det är åtminstone vad jag
hoppas och tror
när jag ser din skugga vid
ditt fönster
så kan jag se på ditt
kroppsspråk
att du vill därifrån

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar