22.10.10

kort resa till rio

sitter här med
kaffe och mörk choklad
blundar, reser iväg
lyssnar på rytmens
rörelser - de piskande
kjolarna som
kramar om salsans frö
kräver värme för
att växa upp
över yta

en blomma att knycka
när den nått sin höjdpunkt
göra pilbåge av grenar
ta blomman som pil - den
kommer att visa väg

sitter här med
kaffe och mörk choklad
en orsak till att mina
tänder inte är vita sedan
första tuggan
droppen
för länge sen
men vad gör det?
"det var droppen" sade
de förut men inte nu, vilket
betyder att de har vant
sig och om jag ska
ha vita tänder
kan jag inte
äta av det som man kan
dö av och då svälter
väl man efter ett tag?

tar en liten resa till rio
varje dag, ja, man
behöver lite exotiskt för
att klara av att bära
tyngden som mörkret har
men, berätta inte
för någon
då diskvalificeras
jag på grund av
doping
och därefter bränns
på bål för mina häxerier
som de tror att jag
sysslar med, ja, de är lite
efter, förstår inte
de är ännu inte utvecklade
fullt ut

tror mig inte när jag säger
att jag inte är någon
terrorist
de blir rädda bara de ser
på mig, eller hör min
röst

undrar hur jag
kan vara före när jag är
gammalmodig
men det förstås: historia
väger tyngre än
det som ännu inte finns
min byst kan jag
blåsa upp, medan deras
klot knappt
sitter på
plats
mina kan jag styra helt
sudda ut vissa delar
om jag vill, fokus
på något annat
gå in i bild och ändra
vrid - istället för
slag, en kyss
sluter fred

även om det i verkligheten
inte fungerar så
kan man alltid försöka, för
att se om den kan
överträffa
sig själv

som dessa stunder när jag
sitter här med
kaffe och mörk choklad, det
är då jag skapar
dimma, som de på dansgolven
dansar igenom
blundar, lyfter, allt utanför blir
mindre, tar en
titt närmare
kärnans
inre

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar