20.10.10

betyda

endast det som är äkta
kan dö och på
samma gång leva kvar

kan du komma ihåg
sången du sjöng
som barn, ja, då var
den bra

_______________

misstolkar ord
kan inte förstå varför
"ren" är synonym
till "äkta", när "äkta" är
något som visar
sanning och sanning
är aldrig tvättat -
hur ska man då läsa ut
fläckar, hur ska
man då slå upp bevis
likt en käftsmäll
när de knappt finns kvar
efter en genomgång?
räcker det inte
med att jorden snurrar
runt och kastar ifrån?

misstolkar ord
kan inte förstå varför
"ren" är synonym
till "äkta", när "äkta" är
något som visar
sanning och sanning
är en drog - vare
sig vad man är beroende
av så smutsar det
alltid ner, tar mer plats
gör så att det inte
längre är jämlikt, något
som drar dig intill och
viskar: "vi åker härifrån
bygger oss ett hem
mitt i ingenstans" och du
tvekar först men
säger sedan "okej, varför
inte?" bara för

att se om det finns liv
och vad det
är - måste väl vara mer
än detta?

1 kommentar:

  1. jag önskar jag kunde skriva som dig
    önskar det av hela mitt hjärta och min själ
    för det du skriver känns
    i hela mig

    otroligt

    SvaraRadera